Utrata włosów nigdy nie jest niczym przyjemnym. Łysienie pogarsza naszą samoocenę, sprawia, że wycofujemy się z kontaktów towarzyskich i po prostu unikamy kontaktu z nowymi osobami, a nawet starymi przyjaciółmi z obawy przed wyśmianiem.

Choć wiele osób uważa, że wypadanie włosów to naturalna kolej rzeczy wiążąca się z biegiem lat i starzeniem się, to prawda wygląda zupełnie inaczej.

Łysienie bardzo często uwarunkowane jest poprzez różnego rodzaju choroby, takie jak: cukrzyca, choroby wątroby czy tarczycy, toczeń rumieniowaty, twardzina ograniczona, łojotokowe zapalenie skóry, leiszmanioza, fazy życia, takie jak menopauza, ciąża, połóg czy laktacja, a także infekcje, jednak wtedy zazwyczaj po pewnym czasie po prostu mija.

Wypadanie brwi i rzęs to naturalny proces i po prostu jedna z faz “życia” pojedynczych włosków, jeśli jednak wypadają one w ekstremalnie szybkim tempie i dosłownie “sypią się” w ogromnych ilościach, wizyta u trychologa staje się koniecznością i jedynym ratunkiem dla Pacjenta.

Dlaczego brwi wypadają?

Nadmiernie wypadające brwi i rzęsy często spowodowane są infekcjami grzybiczymi a także pasożytniczymi, na przykład nużeńcem, którego miejscem bytowania stają się okolice gruczołów łojowych oraz torebki włosowe. Pasożyty te żywią się wydzieliną z gruczołów łojowych, komórkami nabłonkowymi, łojem, a także przesączem osocza.

Jeśli osoba borykająca się z problemem nadmiernego wypadania brwi i rzęs zauważy dodatkowo nieprzyjemny świąd, podrażnienie, uczucie lekkiego łaskotania, a nawet opuchlizna w tych obszarach, powinna niezwłocznie zgłosić się do trychologa celem rozwiązania tego problemu i zażegnania problemu z łysieniem. Dodatkowo, wzrost rzęs i brwi w różnych kierunkach może być także niepokojącym sygnałem, że doszło do zarażenia pasożytem. A zarazić niestety można się wszędzie: poprzez kurz czy też bezpośredni kontakt z osobą zarażoną.

Diagnoza to podstawa

Przy nadmiernym wypadaniu włosów, zarówno tych w obszarze brwi i oczu, jak i skóry głowy, kluczowa jest odpowiednia diagnoza. Bez dokładnego przebadania tkanek i obserwacji ich w powiększeniu, nie można postawić trafnej diagnozy, która niezbędna jest do zahamowania procesów łysienia i wyleczenia. U każdego Pacjenta nadmierne łysienie może być spowodowane innym czynnikiem, dlatego zapraszamy na konsultację z naszymi trychologami, obszerny wywiad i badanie, dzięki któremu będziemy mogli wytyczyć kompleksową ścieżkę terapeutyczną.